loading...
Mohammad-Alizadeh | Fans Official Web
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 102 شنبه 01 اسفند 1394 نظرات (3)

یکی از داروهای زخم معده که ضد اسید و ترشی معده است تیری سیلیکات منیزیم و هیدروکسید آمونیوم می باشد . املاح منیزیم با مختصری سدیم ضمن خنثی کردن اسید خاصیت مسهلی دارند . در صورتی که املاح کلسیم و بیسموت و آلومینیوم خاصیت ضد اسهالی دارند .

داروهای زخم معده

داروهای زخم معده

داروهای زخم معده تنوعی دارند . وظیفه ی این داروها ضدترش کردن و معالجه زخم معده یا تسکین آن است . غلظت طبیعی اسید کلرئیدریک شیره معده پنج در هزار یا 0/5% است . اما در ترشی معده ( هیچرکلریدی) و زخم معده ، ترشی معده تا چند ساعت پس از خوردن غذا بالا مانده ، موجب درد یا ترشی یا ناراحتی پیلور و پیدایش آروغ می شود . لذا به منظور معالجه موقت و جلوگیری از پیشرفت بیماری با مصرف داروهای قلیایی ، ترشی زیادی را از بین می برند . اما داروهای زخم معده یا در اصل داروهای ضد زخم معده  باید دارای صفات زیر باشند :

1-اسید زیادی را خنثی کنند .

2- هضم طبیعی غذا را مختل نکنند . (مثلا تمام اسید معده را خنثی نکنند .)

3- معده را تحریک نکنند .

4- یبوست یا اسهال تولید نکنند .

5- گاز کربنیک تولید نکنند .

6- قلیاییت خون (آلکالوز) ایجاد نکنند .

داروهای زخم معده را بیشتر بشناسید

یکی از داروهای زخم معده که ضد اسید و ترشی معده  است تیری سیلیکات منیزیم و هیدروکسید آمونیوم می باشد . املاح منیزیم با مختصری سدیم ضمن خنثی کردن اسید خاصیت مسهلی دارند . در صورتی که املاح کلسیم و بیسموت و آلومینیوم خاصیت ضد اسهالی دارند . شیرین بیان یکی از داروهایی است که در درمان زخم معده بسیار موثر است .  همچنین موز ، کلم ، نارگیل ، سیر و گیاه شنبیله هم زخم معده را بهبود می بخشد .

داروهای زخم معده و ضد اسید به سه گروه تقسیم می شوند .

عده ای تنها خنثی کننده اسید – عده ای ضد اسپاسم پیلور – عده ای ضد التهاب می باشند . افرادی که غذای خود را ترش می کنند باید اولا از روی بی میلی غذا نخورند ، در ثانی آنقدر نخورند که کاملا سیر شوند ،  ثالثا از خوردن غذاهای زیر پرهیز نمایند :

سرکه – آش – ادویه – فلفل – خردل – مایعات گازدار – غذاهای ترش – میوه های ترش – مشروبات الکی – آسپرین – رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی خام – سوس – لیموی عمانی – ضمنا سیگار و داروهای مسکن و اسیددار نیز برای آنان زیان آور است .

در التهاب و زخم ها لازم است که داروهای ضد اسید همراه با صمغ ها و لعاب ها مانند صمغ عربی مصرف نمایند تا سطح زخم یا پوست ملتهب را بپوشانند و در بهبودی آن کمک نمایند .

چه عواملی که سبب زخم معده یا دیگر ناراحتی های گوارشی می شوند  ؟

به گزارش بخش تغذیه سایت آسان طب ، غذاهای زیاد سرد به حد افراط – خوردن غذاهای زیاد سرد و زیاد گرم به دنبال هم- غذاهای اسیدی زیاد هاز حد ، فرو بردن اشیاء تیز و برنده همراه با غذا مانند قطعات شیشه یا سفال – ناراحتی های عصبی بیش از حد تحمل شخص – خوردن مشروبات الکلی – خوردن فلفل سبز یا فلفل قرمز – گاهی نیز پر خوری اسباب ناراحتی های گوارشی می شود و گاهی انگل های دستگاه گوارش اسباب ناراحتی این دستگاه می شوند اما در کم اشتهایی ، التهاب یا زخم دستگاه گوارش ، سردی مزاج و تنبلی معده ویا کم ترشح شدن شیره های گوارشی قابل توجه است .

منبع مطلب داروهای زخم معده : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط طراحی سایت قم در تاریخ 1401/03/16 و 17:38 دقیقه ارسال شده است

با تشکر از وبسایت خوبتون ، مجموعه وبینو افتخار دارد که انواع وبسایت های مختلف رو در زمینه های فروشگاهی ، شخصی ، شرکتی براتون طراحی کنه ، سوالی داشتید کافیه روی لینکمون کلیک کنید

این نظر توسط دلدار موزیک در تاریخ 1400/12/20 و 23:14 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید
http://music.5kb.ir

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام. دوستان و همراهان محمد علیزاده باید خدمتتون عرض کنم این وبلاگ به عشق محمد علیزاده تاسیس شده. و همینطور این وبلاگ قصد داره شمارو از جدیدترین آهنگ ها و آلبوم ها و اخبار مربوط به شخص محمد علیزاده با خبر کنه. با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    بهترین آهنگ منتشر شده در ماه رمضان محمد علیزاده
    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 714
  • بازدید کلی : 48,367